HTML

2010.09.17. 00:39 gkiss

5. nap

2010.08.04. szerda

Korán reggel indultunk tovább Kappadókia felé. Útközben megálltunk a Tuz tónál, ami valójában egy majdnem teljesen kiszáradt, hatalmas sós tó.

Aksarayban pihentünk, teáztunk, tankoltunk.

Uchisar volt az első falu Kappadokiában, ahova beértünk. Már messziről lehetett látni a környék legmagasabb pontját, ahova természetesen fel is másztunk.

Göremébe érve kivettünk egy szobát a Starcave nevű hotelban. A nevéből is látszik, hogy sziklába vájt épületről van szó.

Még aznap körbejártuk a környéket. Autóval ezt könnyedén meg lehet tenni, mert egy 20 km átmérőjű körben van minden látványosság.

Először a helyi múzeumot néztük meg Göremén. Sziklába vájt lakások, templomok.

Passabagban megnéztük Kappadókia -szerintem- leglátványosabb részét.

Devrent völgyben az érdekes sziklákat. Egy közülük a teve:

Sun set szikláit az útikönyv elejéről ismertük:

Visszaérve Göremébe, vacsorázni indultunk. A Cafeturca étterembe magyarul invitáltak minket, mint kiderült, az egyik pincér szegedi illetőségű. A vacsora finom volt, es állítólag helyi specialitás: birka.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.